Dyrektor jest ekspertem wchodzącym w skład komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o wyższy stopień awansu zawodowego. Cały personel w zakresie pracy dydaktycznej, opiekuńczej i wychowawczej wykazuje zaangażowanie, wprowadza ciekawe rozwiązania edukacyjne i stale zwiększa efektywność w pracy z małym dzieckiem. Nauczyciele i dyrektor przedszkola otrzymują nagrody za dotychczasowe osiągnięcia w pracy pedagogicznej. Przedszkole uczestniczy w życiu najbliższego otoczenia. Współpracujemy z rodzicami i innymi partnerami : urząd miejski, poradnia psychologiczno-pedagogiczna, policja, straż miejska, miejska biblioteka, ośrodek pomocy społecznej, PCK, szkoła muzyczna, ośrodek sportu i rekreacji, powiatowa stacja sanitarna, wojsko, policja, straż pożarna, inne przedszkola i szkoły podstawowe.
Placówka tworzy optymalne warunki rozwoju dzieci, osiągając wysoką jakość edukacji przedszkolnej. Wszystkie dzieci w naszym przedszkolu obdarzone są szczególną uwagą, akceptacją i wzrastają w atmosferze wzajemnej wrażliwości i życzliwości.
Załącznik nr 1 obejmuje podstawę programową wychowania przedszkolnego dla:
przedszkoli,
oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz
innych form wychowania przedszkolnego.
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego określa:
zadania wychowania przedszkolnego w zakresie opieki, nauczania i wychowania oraz
efekty realizacji zadań w postaci celów osiąganych przez dzieci na zakończenie wychowania przedszkolnego.
Efekty realizacji zadań wychowania przedszkolnego, sformułowane są w postaci celów do osiągnięcia przez dzieci w ramach czterech podstawowych obszarów rozwoju dziecka:1) fizycznego,2) emocjonalnego,3) społecznego,4) poznawczego.
6.30 – 8.30 - Czas otwarty (schodzenie się dzieci, praca indywidualna, zabawy dowolne wg zainteresowań).
8.30 – 8.45 - Zabawy integracyjne, ćwiczenia poranne, czynności higieniczno – porządkowe.
8.45 – 9.00 - Śniadanie.
9.00 - 9.40 - Czas zadaniowy (programowe oferty edukacyjne, eksperymentowanie, działanie, doświadczanie, sprawdzanie)
9.40 – 10.10 - Zabawy, rozwijanie własnych zainteresowań.
10.10 – 11.30 - Czas bezpośredniego obcowania z naturą i aktywności ruchowej.
11.30 – 11.45 - Czynności higieniczno – zdrowotne przed obiadem- zupa.
11.45 – 12.15 – Obiad-zupa
12.15 – 13.45 - Czas relaksacyjny oraz zajęcia kompensacyjno – wyrównawcze
.13.45 – 14.00 – Czynności higieniczno – zdrowotne przed obiadem - II danie
14.00 – 14.30 – Obiad - II danie
14.30 – 15.30 - Zabawy ruchowe, rozwijanie możliwości fizycznych własnego ciała.
15.30 – 16.30 - Czas otwarty – praca indywidualna, zespołowe zabawy w sali i w ogrodzie, rozchodzenie się dzieci.